آخرین اخبار
کد مطلب: 125504
مقصودي :
پاداش يک ميليارد توماني برخي ادارات به نيروهاي خود/ دولت صداي مردم را نشنيده گرفت
تاریخ انتشار : 1396/11/25 10:52:50
نمایش : 2842
وي با بيان اينکه منبع پرداخت پاداش بازنشستگان در بودجه دولت در نظر گرفته نشده عنوان کرد: افزايش 50 درصدي قيمت سوخت موضوع ديگري بود که تقريباً اکثر نمايندگان به آن اعتراض داشتند؛ آقايان بودجه را بر اساس جيب خودشان تنظيم کرده اند نه جيب عموم مردم!
حسين مقصودي، عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص بررسي لايحه بودجه در مجلس اظهار داشت: همانگونه که مشخص است، شرايط مجلس به سمتي رفته که مطالبات نمايندگان از دولت زياد شده است.

 

وي در ادامه با بيان اينکه اکثر نمايندگان مجلس حامي دولت هستند عنوان کرد: برخي از نمايندگان هستند که تا کنون از عملکرد دولت دفاع کردند اما امروز ديگر حاضر نشدند در بحث بودجه با مماشات برخورد کنند و همانگونه که ديديم براي اولين بار است که شاهد هستيم کليات بودجه در مرحله اول راي نياورد.

 

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با بيان اينکه اعتراضات اخير کشور در ابتدا صنفي و به خاط مشکلات معيشتي مردم بود عنوان کرد: دولت صداي مردم را نشنيده گرفت؛ اگر صداي مردم شنيده شده بود، دولت چنين برنامه اي را تدوين نمي کرد هرچند مجلس تغييرات خوبي روي آن انجام داد.

 

مقصودي گفت: تک نرخي شدن ارز موضوعي بود که دولت به آن اعتقادي نداشت و در بودجه پيش بيني نشده بود يا در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملي اختلاف نظرهايي وجود داشت؛ همچنين بحث حقوق هاي نجومي و يا يکسان سازي حقوق ها در بودجه پيشنهادي دولت در نظر گرفته نشده بود که توسط مجلس اصلاحاتي بر روي آن انجام گرفت.

 

وي با بيان اينکه گزارش ديوان محاسبات بايد با نتايجي که سازمان بازرسي انجام مي دهد تطابق داده شود عنوان کرد: عامل اصلي تغييرات زيادي که در لايحه بودجه صورت گرفته بود يکي حذف يارانه ها بود که در حقيقت اختيار کاملي به دولت براي حذف يارانه ها داده شده بود که مجلس در نهايت با آن مخالفت کرد.

 

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با اشاره به حقوق فرهنگيان عنوان کرد: در بودجه 97 توجهي به بازنشستگان فرهنگي و معلمان نشده است به عنوان مثال پيش بيني حقوق 65 هزار فرهنگي که بازنشسته مي شوند نشده است.

 

مقصودي ضمن بيان اينکه برخي ادارات تا حدود يک ميليارد تومان پاداش را به نيروهاي خود داده اند عنوان کرد: امروز شاهد هستيم مبلغ سي ميليون پاداش بازنشستگي براي يک معلم به صورت قطره چکاني به وي داده مي‌شود که اين بي عدالتي بزرگي است.

 

وي با بيان اينکه منبع پرداخت پاداش بازنشستگان در بودجه دولت در نظر گرفته نشده عنوان کرد: افزايش 50 درصدي قيمت سوخت موضوع ديگري بود که تقريباً اکثر نمايندگان به آن اعتراض داشتند؛ آقايان بودجه را بر اساس جيب خودشان تنظيم کرده اند نه جيب عموم مردم!

 

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس عنوان کرد: کساني که بودجه را تنظيم کردند افرادي بودند که حاشيه نشينان، اقشار متوسط، روستائيان، صاحبان اصلي انقلاب و ... را نديده بودند و بر اساس حقوق خودشان بودجه را تنظيم کرده بودند که مجلس با همه اين عوامل و نقاط ضعف بودجه مقابله کرد.

 

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس